Baronul german Karl Dries a oferit lumii, in anul 1817, una dintre cele mai spectaculoase si utile inventii: bicicleta. Exista si versiuni potrivit carora prima bicicleta a fost folosita cu mult inainte, dar acestea sunt neverificate.
Sunt mai multe diferente intre prototipul lui Karl Dries si ceea ce intelegem noi astazi prin conceptul de bicicileta. Cea mai importanta este data de lipsa pedalelor in cazul bicicletei inventarorului german. Pentru a se deplasa, posesorul unui astfel de model era nevoit sa impinga in pamant cu picioarele, lucru ce reiese si din denumirea data de catre Dries, Laufmachine, tradus masina pentru alergat. Pentru prima data, pedalele au fost atasate bicicletei in anul 1865, si se regaseau pe roata din fata.
Daca in prezent cele mai utilizate materiale folosite in constructia bicicletelor sunt aluminiul, otelul, carbonul si titanul, inventatorul german a ales ca materie prima lemnul. Destul de ciudat, nu? Insa, fara uriasul aport adus de Karl Dries, ceea ce cunoastem in prezent despre biciclete ar fi diferit.
Datorita avantajelor pe care le ofera, mersul pe bicicleta a cunoscut o popularitate in continua crestere, in prezent aflandu-se la apogeu.
Locuitorii unora dintre cele mai civilizate orase au inteles ca deplasarea in masa cu ajutorul bicicletelor reprezinta, pe langa o viata sanatoasa, cea mai accesibila cale de a rezolva problema aglomerarilor urbane provocate de traficul rutier. Conform unui studiu realizat de World Economic Forum in anul 2015, in topul oraselor cu cel mai mare grad de utilizare a bicicletei raportat la numarul de locuitori regasim orase precum Copenhaga, Amsterdam, Barcelona, Berlin, Viena sau Montreal!
Si in Romania se poate observa in ultimii ani o tendinta in crestere a cultului bicicletei pentru mase, din pacate ecartul fata de tarile occidentale ramanand semnificativ.
La sfarsitul anului 2014 in Copenhaga existau mai multe biciclete (265,700) decat masini (252,600)
Beneficiile mersului pe bicicleta
Luand in calcul exceptiile inerente, mersul pe bicicleta le este recomandat tuturor copiilor, adolescentilor, adultilor sau persoanelor de varsta a treia. Fiind o activitate fizica de anduranta, aceasta aduce efecte benefice inimii, sistemului cardiovascular si plamanilor.
Un copil care invata inca de mic sa mearga pe bicicileta prezinta mai multe avantaje fata de copiii carora nu li s-a oferit aceasta ocazie. Isi dezvolta aptitudini precum echilibrul sau atenita distributiva, cunosc o crestere fizica armonioasa, mentin o greutate proportionala cu inaltimea, se apropie de sport si competitie.
Ciclismul, sport cu impact global!
In ciuda scandalurilor de dopaj de care s-a lovit pana nu demult, cel al lui Lance Armstrong fiind cunoscut la scara mondialal, ciclismul continua sa aduca pe marginea soselelor un numar de spectatori cu care niciun alt sport nu se poate lauda. De asemenea, audientele TV confirma ca marile competitii cicliste sunt extrem de atractive.
Se presupune ca un milion de spectatori au fost prezenti in 1997 pe legendara catarare a Turului Frantei, Alpe D’Huez, asistand la victoria regretatului italian Marco Pantani
Noi, cei de la Jad Flamande, venim cu o propunere, exclusiva in Romania, ce impune respect: bicicletele italiene Casadei. Cele 18 modele pe care le punem la dispozitia dumneavoastra acopera intreaga paleta de preferinte. Componentele, din materiale de cea mai buna calitate, sunt asamblate astfel incat ideea de lucru bine facut sa fie perceptibila de la primul contact cu bicicleta.